Zdravím, děkuji za zájem o mé postřehy, i když je berte s rezervou-jsem hobík non plus ultra. Dosud jsem KTon jel třikrát (2015 trať 170 km, 2017 a letos 250 km), kromě něj jednou Krakonoše a občas něco na MTB. Většinou dojedu mezi posledními (nebo úplně poslední). Takže nejsem žádný protřelý mazák, ale snažím se o to, aby pořadatelé ode mne měli užitečné informace.
KTon považuji za špičkově zajištěný závod, tradičně je už skvěle vychytané značení, pomoc regulovčíků, cedule s uvedením stoupání, atd. Přijde mi, že letos byly bufety zásobeny ještě lépe než dosud (lépe už to snad ani nejde...), pro mne nový byl mechanický skútr a další servisní služby na bufetech. Kvituji krásný broadbook, posunutí bufetu na Klíny, dojezd do Teplic od Velemína (já ho pamatuji od Kostomlat), změnu startu, vtípek s posledním 1km průsmykem, ale hlavně konec toho auta, co odstřihávalo čísla už na trati dle mezičasů a jeho nahrazení pevným limitem v cíli. Takto se jede mnohem klidněji, ubylo stresu a do cíle se stihnou dostat i ti, kteří mívají finiše silnější než počátky. Dále mi jako podstatné přijde, že trasy mají změny, protože jezdit ty úplně samé pořád dokola je tvrdým bojem s vlastní hlavou.
A sem směřuje jeden z mých návrhů změn. Mám dojem, že dvojnásobné Fláje jsou pozůstatkem stavu, kdy se jednou nedalo jet kvůli opravě silnice na Novou ves a už to tak zůstalo. Je důvodem pro 2x Fláje to, že jste chtěli nechat závodníky vyjet jak Mikulov tak Dlouhou louku, nebo je to kvůli logicky snadnější obslužnosti trati, zejména bufetu? Nevím, jak ostatní, ale má hlava nerada jezdí něco vícekrát, ta dvakrát projetá část trati mne baví nejméně. Další rezervu vidím v absenci sprch v současném cíli. Sportovní hala měla sprchy, nyní byl jen žlab, ve kterém se osprchovat prostě nelze (z úcty k budoucím spolucestujícím ve vlaku jsem musel zkusit aspoň polít co největší kus těla). Vím, většina závodníků je tu autem nebo bydlí v hotelu, ale jsou tací, co by sprchu potřebovali.
Třetí námět je tabulka doporučených mezičasů pro stihnutí limitu na 2XL trati. Já si musel udělat svou, protože ta vaše byla příliš přísná. Ten, kdo měl ambice hlavně stihnout limit (třeba já, i když se nakonec ukázalo, že všichni ostatní na 2XL měli rezervu obrovskou) a jel dle vaší tabulky pro dojezd ve 20:30, musel být pěkně vystresovaný, že to nestihne.
Jsou to jen drobnosti, ale je škoda si kazit jinak perfektní práci něčím malým, co se třeba jen "nedovymyslelo"....
Hezký den přeje a za krásný závod děkuje